kosmaak vir grasvreters

Ek het vriende wat vegetarians is. In heelparty kaapse kringe is dit nogals hoogmode om jou teen die gebruik van vleis uit te spreek. Ek reken daar is twee groepe, die eerste is die mode mense wat in elk geval een of ander tyd in die toekoms maar weer salami sal laat deurglip as niemand kyk nie, en die ander wat sterk voel en daarby hou om nie vleis te eet nie. Vir hulle het ek baie tyd juis ook omdat ek dink die meeste van ons vleisvreters baie verwyderd van ons kos se lewe en sterwe is.

In elk geval, dit is altyd vir my 'n lekker uitdaging om vir die spannetjie kos te maak. Weg is daai spek of hoederaftreksel uit die onderbou van jou gereg! Wat nou gemaak? My ervaring van veggies is dat hulle ook meestal besig is met 'n lewenslange strewe om die smaak van vleis sonder die vleis self te probeer inkorporeer in hulle kos. Moenie vir hulle 'n stuk kopkool met witsous voorsit nie.

In elk geval, wat ek die naweek vir my veggie vrinne gemaak het is 'n aartappel gebak wat die basiese au gratin resep insluit, maar met 'n twist omdat ek meer smake en voedingswaarde wou insluit as net die gewone gereg wat gewoonlik as bykos bestem is.

Okay so wat het ek gebruik:
so 10 middelslag aartappels, skilletjies mooi geskrop
1 lekker butternut, geskil en in dun skywe gesny
3 mooi rooi uie
'n handvol grasuie
gerookte kaas of bokmelk kaas
mascarpone kaas
treksel brandewyn
1 liter melk
vars knoffel
Grypie gemmer en chilli poeier
mooi bruin of enige sampioene
potjie olywe, ontpit of capers sal ook werk
'n paar lekker grype gerookte spaanse paprika
sout en peper
Vars groen kruie soos origanum of marjolyn
handvol broodkrummels of fyngekapte chips
As jy wil, 'n handvol lekker chedder kaas aan die einde voor jy dit in die oond sit

Smeer 'n oondbak lekker met botter. Soek jou rasper in die laai. Kyk op sy kant is daar gewoonlik so skuins lem. Jipieee, jy gaan hom nou vir die eerste keer gebruik. Vat nou jou aartappels en maak so rasper aksie oor die lem heen sodat jy fyn skuiwe het. Jy is welkom om dit met 'n mes te sny, solank jou skywe almal gelyk is en nie meer as 2mm dik nie. Dit sal in elk geval te lank neem so gaan koop maar so plastiek een of 'n rasper met so 'n lem.

In 'n pan smelt jy bietjie plaasbotter en olyfolie en soteer jou uie, knoffel, gemmer, chilli en gesnyde sampioene tot sag. Gooi nou so treksel brandwyn of sherry by en reduce die vog weg. Nou pak jy jou aartappels in die onderste laag, (elders beskryf ek die au gratin pakkery in die standaard au gratin resep) en gooi die uiemengsel egalig bo-oor. Gee bietjie sout en peper. Nou pak jy jou skuiwe butternut mooi bo-oor. Gee sout, peper, paprika en 'n dollop marscarpone kaas verspreid hier en daar. Nou pak jy nog 'n laag aartappels en die heel grasuitjies sowel as die fyngesnyde olywe of heel capers egalig bo-oor en gee weer sout, peper en paprika. Pak nog 'n laag aartapels. Maar eers, drink 'n slukkie heerlike BC Kelder 2010 sauvignon blanc, hierdie is dors werk en daardie vars koejawel smaak is net die ding.

Sny nou jou gerookte kaas of bokmelk kaas in klein blokkies en verspei bo-oor, gee sout en peper en pak die laaste laag aartappels. Nou skep jy nog mascarpone oor en gooi jou liter melk versigtig by. Bo-op alles strooi jy nou jou broodskrummels en chedder kaas. Nou sit jy dit in 'n lekker warm oond, so 200 grade sal doen en kuier verder met die Brandvlei. Die gereg sal seker so 1 en half na 2 ure neem. Maak net seker dat jou krummels nie brand nie.

Tip: As 'n reel moet jou melk so net-net raak aan die boonste laag aartapels. As jy te min melk het sal die boonste lae baie droog word. Jy kan die melk ook bietjie aandik met bietjie maizina of meel voordat jy dit ingooi sodat die sous effens dikker word. Jy kan room ook gebruik maar ek vind mascarpone het room in my kombuis vervang, dis meer ekonomies en lekkerder.

Nou maak jy 'n klein slaaitjie aan die kant. Haal die bak uit die oond en strooi die vars kruie bo-oor. Skep die gereggie op. Kyk hoe lekker eet die grasvretertjies...!

No comments:

Post a Comment