witloof of endive

Ek stap in Pick & Pay tussen die groenterakke die ander dag, op soek na inspirasie vir die Saterdagaand maaltyd. Toe sien 'n pakkie Witloof op die rak. Ewe skielik is ek meer as 'n dekade gelede, terug in die klein studentehuis kombuisie in Utrecht, Nederland. Ek onthou soos gister hoe opgewonde ek die Witloof bebrou het met al wat room, kaas, vars kruie en pancetta - 'n week se kosgeld vir een gereg. En toe, hoe al die vriende om die tafel gesit en kou het en te gemanierd was om die bitter besigheid uit te spoeg! En dit net omdat ek nie geweet het om die bitter gedeeltes uit te sny nie!

So vat ek maar die pakkie met 'n belofte aan myself om nie dieselfde fout te maak nie. Ek besluit toe op 'n oondgebak. Dit kan ook in slaaie gebruik word en werk lekker saam met blaarslaai om bietjie skop te gee aan jou slaai.

Wat ek gebruik het:
3 witloof koppe
blokkie bloukaas
pakkie bruin sampioene
2 knoffel huisies
2 aartappels in klein blokkies gesny
grypie gerookde parika poeier
origanum
sout en swart peper

Nou vat jy jou witloof en sny so sentimeter van die onderste punt by die stingel af. Dan gebruik jy 'n skerp klein messie en hol die stingel uit, jy sal sien dat daar so harde stingel binne die blare is. Jy doen dit so 1 sentimeter diep. Dit is die bitter gedeeltes wat my so gekelder het!

Nou braai jy jou knoffel, aartappel blokkies en sampioene in bietjie olie en soteer jou witlof versigtig in die pannetjie sodat die buitekante net effens begin kleur kry. Voorverhit jou oond op 180 grade. Maak 'n witsous waarin jy die bloukaas oplos en gooi die gerookte paprika hierby. Gooi sout en peper na smaak by die witsous. Nou gooi jy jou sous mooi eweredig oor die witlof en sampioen mengsel in die pan. My pan het 'n staalhandvatsel so ek sit hom direk in die oond maar jy kan dit uitskep in 'n oondbakkie as jy wil.

Terwyl dit aanstap kan jy jou hoender/vis/vleis maak. Wat ek ook al geniet het was so 'n oondgereg met hollandse rookwors wat in skyfies gesny is. Dan het jy 'n eenskottel treffer.

Na so 25 na 30 minute sal die gereggie lekker deurgebak wees en kan jy opskep. Dit is maar 'n ryk besigheid maar ek eindig dit tog af met 'n stukkie brood wat ek deur die sous sleep. Hup Holland!

No comments:

Post a Comment