my kos filosofie

Ons raak soms deurmekaar met die massas advies rondom gesond eet. Ek weet dat my hand bietjie swaar is met plaasbotter. Ek blameer die Larousse Gastronomique (wat ek nog nie besit nie maar al amper deurgelees het in die boekwinkels!) wat my met die franse kookkuns oorweldig het. Dit daar gelaat, maar hoe sorg ons vir ons famlies? Ek dink dis eintlik redelik eenvoudig.

Wanneer jy by jou huis, in jou eie kombuis kook, kan jy mos eintlik op jou beste kook. Is dit nie lekker om jou yskas oop te maak en bietjie mal te gaan met wat daarbinne is nie? En hoe varser en gesonder die bestandele, hoe lekkerder is die kos en hoe beter sal jy voel.

Hier is 'n paar interessante riglyne wat ek by ander chefs geleer het. Dis nie in klip uitgekap nie en julle weet seker al meeste van die goeters:
En o ja, ek preek nie hier nie want ek sukkel ook maar...

1. Familie eerste
Om 'n ete met jou familie te deel is een van die wonderlikste dinge wat julle vir mekaar kan doen. 'n Sterk familie begin daar waar ons bymekaar sit en eet. Daar waar ons lag, huil en deel. Saam is ons sterker as apart. Laat julle liefde vir mekaar jou lei om jou beste in die kombuis te gee.

2. Skip die dieet
Daar is nie so ding soos 'n dieët nie. Ek verstaan dit nie maar dink dis nonsens. Dit gaan oor 'n hele leefstyl. As jy te veel eet en jy verbrand dit nie, raak jy vet. Raak aktief en moenie dink as jy aaklige, geproseseerde en vaal kos eet gaan jy gesond en maer word nie! Daar is geen kitsresep nie, moenie tweekeer skep nie en gaan kap jou hout self! Sit soveel energie in jou lewe in as in jou kosmaak en eet en jy sal fine wees.

3. Koop slim
Feuerbach, 'n Duitse filosoof, het in die mid 1800's gesê dat die man is wat hy eet. Maklik, voed jou enjin goed en hy sal mooi loop. Bly weg van daardie gevaarlike rakke in die supermark. Koop verskillende kleure en geure met soveel as moontlik vars vrugte, groente, neute, vis en jogurt. Ek dink dit werk goed as jy die weke so bietjie vooruit beplan sonder om in die "Dinsdag is visaand" ding te verval!

4. Eet kleure
Moeder natuur maak haar wonderlike verskeidenheid aan ons bekend deur kleure wat ons oog vang. Daardie kleure bevat gesonde pigmente wat ons nodig het. Dink aan die wonderlike groen advokadopeer, die ryp pruim, die geel piesang en die bloedrooi tamatie. Laat jou oog jou lei. Kyk daardie lekker rooi appel...of die blosende appelkoos.

5. Stadige koolhidraat krag
Koolhidrate gee ons die petrol vir ons tenks. Ons kan nie daarsonder nie. Daar is egter baie slegte koolhidrate, veral in kitskos. Die beter koolhidrate is te vinde in volgrane. Ek vind ook dat dit nie nodig is om koolhidrate in die aande te eet nie want dit is wanneer jy gaan slaap. Tensy jy natuurlik ander plannetjies het! Neem elke dag volgraan kos, dit gaan jou volgehoue energie gee en dit gaan jou help om die risiko van hart siektes en nog ander siektes te verminder.

6. Proteïne
Proteïne is die fundamentele boublok van die lewe. Diere, anders as plante, kan nie hulle eie maak nie. Daarom eet ons plante en steak! Maar die vette in rooivleis maak dit 'n gevaarlike ding as jy dit elke aand eet. So gebruik vleis met min vet soos vis en hoender borsies maar kombineer dit ook met heelwat bone, lensies en neute. My vrou hou nie baie van vis nie, so dis maar 'n konstante gesukkel om vis in ons lywe in te kry. Maar ek is mos die kok, so as sy vra vir vis wat "minder visserig proe" is dit my uitdaging!

7. Moeder natuur weet die beste!
Sy sorg dan vir ons op soveel vlakke, hoekom nie ook in hoe ons eet nie. Die industrialis wil ons dwing om by sy groot fabriek te koop. Sy kos is vol van aangepaste kleure en geure. Maar bly by die basiese dinge. Kyk na jou bord. Daar is die wonderlike vars klein cherry tamaties wat in jou tamatie bos groei langs die huis, hier is die rocketblare wat sommer wild agter die huis staan, die vars handgemaakte kaas wat jy by die boer gekoop het en die vis wat nou net van die boot af gekom het! Ek weet dis moeilik, en ek het 'n ernstige probleem met die yuppies en hulle organic woolies kos waarvoor hulle so baie betaal. Maar vind die middeweg en doen net jou beste.

8. Porsies
Ek is hier die laaste een om te praat. Ek onthou van kindsdae af hoe trots ek was om my eerste kilogram, mansize steak te bestel (en toe met maagpyn moes oorleef). Ons is gekondisioneer om soveel as wat ons kan te eet. Daarom is ons 'n maklike teiken vir die supersize beweging! Stadig oor die klippe en laat jou liggaam die wonder van goeie kos geniet. Skep een keer en geniet dit. Moenie toelaat dat jy deel word van die reuse konsumpsie masjien nie. Ek dink een van die groot redes hoekom ek begin kook het was omdat ek siek en sat was vir kos wat lelik en smaakloos was. As jy genoeg kos gehad het, hou op eet en gee vir Wagter daarbuite so lekker verassinkie!

9. Multi Vitamien
Drink maar die ou bruistabletjie, net vir ingeval. Daar is nie 'n geheime wonder wat gesondheid waarborg nie. As jy moeg of keelseer voel, drink imuniteitsboosters en lat looi met die vars vrugte. Jy gaan dalk steeds siek word, maar ek belowe jou jy sal beter herstel. 'n Doktersvriend van my het op 'n keer gesê dat die tablette eintlik maar net duur piepie is. Hy is dalk reg, maar die dilemma is dat ons nie altyd die moeite doen om genoeg vars en gesonde goeters te eet nie, en dalk maar die hulp nodig het. Selfs die beste kokke het maar partykeer gate om toe te stop - hoe praat so bek wat Saterdag vetkoek gehad het!

10. Water
As kos ons petrol is dan is water ons olie. Ek dink nie ek drink genoeg water nie. 6-8 glase is vir my maar moeilik. Maar doen iets kreatiefs, begin om 'n goeie versameling natuulike tees aan te hou. Ek drink graag my Buchu tee en sommer so bitter, sonder suiker en melk. Dit tel darem mos ook vir 'n glas!

11. Liefde en plesier
En dan bo alles - wees lief in jou kosmakery en geniet dit. Nooi jou vriende en maak saam kos. Bak, brou en verbrou met oorgawe en jy sal sien hoe dit oorspoel na ander areas van jou lewe.

No comments:

Post a Comment