arsenaal


Mense vra my altyd "nou wat moet mens altyd in 'n koskas aanhou?". Dit is moeilik om te antwoord want elke mens leef verskillend met sy of haar kos. Ek het byvoorbeld niks nodig om 'n skaapkop te versorg nie want ek gaan dit nooit maak nie! 'n Ander probleem is dat dit nie net bestandele is wat jy benodig nie, maar ook bykomstighede soos kombuis gereedskap en allerhande lekker ekstras. Dit kan jou beursie lelik seermaak!

In my opinie is die belangrikste bestandeel of hulpmiddel in 'n kombuis egter jou ingesteldheid. As jy met sorg, tyd en liefde kook sal die eenvoudigste roereier proe soos souffle, of die vars broodrollejie met 'n stukkie kaas en tamatie soos pizza.

So hier is my lys van "goeters" wat ek graag byderhand sal wil sien: Dis nou uitgesluit die vars bestandele
1. goeie pan en pot - ek gebruik deesdae koper met vlekvrye staal aan die binnekant want dit werk lekker vinning met die gas. Jou pot moet lekker swaar wees - Le Creuset as jy die beursie het
2. goeie messe, ek het 'n wusthoff chefs mes en 'n klein paring knife
3. olyfolie, growwe swartpeper,growwe seesout, knoffel, botter, kruie en speserye (gemmer, kerrie, gerookde paprika, origanum, basil, tiemie, marjlyn, pietersielie - vars is beter maar mens kry dit mos nie op Mariental nie so gebruik gedroogde kruie)
4. suurlemoene
5. pakke pasta
6. parmesan
7. soy sous, chop soy, blatjang, coconut milk, tamatie puree
8. maizena
9. goeie koffie, gooi die nescafe weg
10. verskillende rys - basmatie is duur, ek gebruik Jasmine
11. gereedskap om suishi te maak - dis maklik
12. blender, voedselverwerker - daai hand mengertjies (zirtser) werk ook goed
13. wyn, wyn, wyn - lekker sauvignon blanc of chardonnay, ek dink ook chenin blanc is baie goeie waarde vir geld. Deesdae begin Voignier ook by my te spook. Rooi- ek verkies Shiraz of natuurlik Pinotage
14. Liefde - maak kos met liefde - staan met jou ander helfte in die kombuis met 'n glasie wyn eerder as om voor die tv te sit!

Dan moet jy maar sorg dat jy die regte dinge in jou ys en vrieskas aanhou. Dinge soos hoederborsies, spek, goeie maalvleis, skaapnek, shin, hoenderporsies, geelbek/stert. Gebruik hope vars kruie, moenie bang wees om met vrugte en groente te eksperimenteer nie. Goeie bestandele verseker lekker kos en jy hoef nie eers veel daarmee te doen nie.

As jy wil geld spaar sou ek voorstel dat jy sondag aande rondom 'n dop eiertjie sit en resepte kortliks neersryf vir elke aand. So koop mens wat jy nodig het en kry die kos so vars as moontlik in. As jy bly op 'n onherbergsame plek, bly weg van die bevrore groente - begin 'n groentetuin of koop en blansjeer jou groente self voordat jy dit vries. Hierdie projek van my is juis so poging om maar die dinge wat ek graag maak te verewig - veral vir my eie gebruik (maar ook julle sin).

Kry jou basiese kookruimte gereed en spandeer bietjie geld daaraan, dit sal jou geregte beter maak sowel as jou genieting daarvan. Die maak van kos is net so belangrik as die eet daarvan!

Le vrai philosphe n'attend rien des homes, et il leur fait tout le bien don't il est capable : The true philosopher expects nothing from others and offers them the best he can give them. - Voltaire.

No comments:

Post a Comment